Сего лета Володимер Володимерович, Божиею милостию всея Великой Руси государь, рассуди войско направити во земли малороссийския дабы сброд безчестнай, коий попущением Божьим во Русских землех исконных власть пояше и премногия злоделания сотворише, унять, люд нещастной от ига подлаго избавити, а тем и от Руси угрозы страшныя отвесть. Ибо не едины сбродники во злобе и мерзости своея, но ся питают от силы черныя, весь свет павутиною обвияшия и навек похолопити жаждущия. По сему же от люда Русскаго Государю поддержка всяческия, опора и надежда, ибо аще во трудах сиих преуспеет, не токмо Руси, но и всему свету ото зла избавлену бысть. Благослови же на то Господь.
О сём же прознаше, Орды Звездныя и Орды Полосатыя каган Юсуф Бидан, сбродники окраинския господарь и володелец, об имуществе своем возскорбел, и зело ся прогневаша, и духу воинственнаго ся преисполня Русь воевати пожелаша, инда узря, како баллисты русския бьют метко, дух воинственнай изо места срамного весь вовне изошед.
На сём же однако Юсуф-каган ся не успокоиша. Созываше ен Курултай великой, и вси холопы своея подъярлычныя от земель Аглицкех до Ляшескех купно собираше, и под ярем их проведоше, и пред собою во кале и прахе ползати понуждаше, по сему же с Русью торговлю всяческу имати возбранише, хоща бы и товаром пренужным. А и тако же рек Юсуф-каган, де ведомо ему, што от сего во всея Эуропе гладу, хладу, пусту и велию разорению бысть, инда жертву ен сию принесть готов со мужеством превеликим, и стерпит сие страдание героям древности подобно, и пущай его даже не отговаривают.
Сие же услыхаша холопы эуропейския восклицали радостно: «Слава! Осанна! Замерзай, наши отцы да матери! Голодай, наши детушки! Опустей, наши земли родимыя! Пропадай, мы, и вовсе кагана Ордынскаго забавы да утешения ради! Слава мудрому Юсуфу и Орде слава!» И тако же ся возрадовавши, сапог ханской лобзати наперебой ся устремили, и друг дружку обымаша, и от умиления плакаша, и собою величаючись.
При сём бывши, един токмо Виктор Урбан король угорской ся не возрадовавши, и сапог не лобызаше. Позре ен сие блудилище, сплюнул тихонько да ко собе во град Эстергом и отбыл.
Летописецъ Федор Басманов